torsdag, juni 28, 2007

Ufattelig - og trist

Dette er tredje gangen denne uken jegprøver og skrive et innlegg. Vi fikk den ufattelig triste beskjeden om at vår kjære kollega Anne Ellen Lello er død, og dermed ble det liksom ikke så lett å tenke på noe annet, samtidig som jeg ikke visste helt hvordan jeg skulle ordlegge meg.

Vi har fått spørsmål fra hjemmeledelsen om vi kan tenke oss å være til stede ved begravelsen hennes, noe vi selvsagt takket ja til. Dermed vil nok utreisen vår bli noe utsatt. Ennå vet vi ikke sikkert når vi reiser.

Jeg tror jeg må få være så frimodig at jeg minner leserne på at det nå er mange som kan trenge litt ekstra omtanke og forbønn. Da tenker jeg spesielt på Anne Ellens familie og venner, og de som fant henne og har hatt ekstra tunge dager på feltet i Mongolia.

Ellers har vi hatt barnedåp for vesle Sigrid i Misjonssenteret i Drammen i helga. Det var veldig trivelig, og vi setter pris på denne forsamlinga som vi føler er litt "vår", selv om vi aldri har bodd her. Det er godt å være sammen med venner når man feirer store dager i livene sine.

Nå skal vi ennå en stund nyte gode dager her hos min familie, før vi reiser hjem til "halmhuset" vårt i Darkhan - til nye planer og utfordringer. Jeg skal forbedre stallen litt - tenker å lage en egen binge både til sauene og geitene. Også trenger jeg et lagersystem tror jeg - kanskje jeg skal lage noen skikkelige hyller der inne...

Gjermund

1 kommentar:

Anonym sa...

Gratulerer me dåpen!
Ellers; triste nyheter hånd i hånd med fremtidsplaner...
D ER livet d!
Følger dere på bloggen; bra at dere oppdaterer så jevnlig.
Savner deg Kjersti :o)
Klæmma O