torsdag, august 02, 2007

On the road again...

Nå er vi i gang for fullt igjen. I dag har jeg vært på språkskolen for første gang etter at vi kom til Mongolia igjen, og lært om fortidsendinger av verb. Jada, har lært om det før altså, men lærte det igjen i dag - et fremmedord for det er repitisjon - og utvidet faktisk kunnskapen min litt. Det finnes nemlig MER enn en fortidsending! OVERRASKELSE! Nei. Det er bestandig slik at når du endelig har lært noe og føler deg flink, så tar de deg bare til neste trinn og du er like baby igjen.

Kjersti har endelig fått hushjelpa si tilbake igjen etter at hun har vært savnet på landsbygda siden søndag. Men så har det vært deilig og ikke måtte forholde seg til noen andre enn seg selv og sin egen familie en stund og!

Sandkassa har forresten fått sand i seg. Og stallen er ferdig innvendig (stolt og fornøyd). Nå er det bare resten igjen, men det skal jeg gjøre ferdig hver kveld før klokken sju har jeg lovt. For etter det må jeg komme inn å være sammen. Er så populær skjønner dere - også har jeg begynt å lese bøkene om Narnia med Ragnhild og Ola. Det er visst rimelig spennende. Uaktuelt at mamma legger dem for tiden!

Vi trives, og takker fortsatt hver dag for at vi er friske og ikke har vært ute for noen ulykker. Så får vi se hvordan det går når jeg begynner å delta i arbeidet på kontoret fremover. Jeg gleda meg til i går og i dag og jeg gleder meg til i morgen også. Er visst på rett plass!

Gjermund

Ingen kommentarer: