fredag, oktober 03, 2008

Forunderlig

I dag har jeg vært en tur på et kontor og venta en stund på et annet menneske. Det begynner jeg i grunnen å bli vant til da, det der med venting altså, så jeg sliter ikke så mye med en halv time her og en halv time der lenger. Tida kommer jo som den pleier den, og en hvil i en stol kan gjøre godt.

Det jeg bet meg merke til i dag, var et kart over Mongolia, hvor alle gruver, eller i det minste mineralforekomster, var plottet inn. Og det er bare en ting og si - det er SINNSYKT mange av dem. På det kartet jeg så var det nesten 60 gullforekomster (sikkert registrerte gruver) som var plottet inn, og jeg vet jo at det er flere som ikke er registrert. Kull er det en masse av, kobber likeså. Mangan og Uran, olje og sølv. Pluss noe edelsten av et eller annet slag tror jeg (der sviktet språkkunnskapene mine gitt...) Så merkelig at dette landet er fattig!

Jeg skal ikke fundere så mye over akkurat det, men det har slått meg at det er forholdsvis stor tetthet av store, nye biler her. Landcruisere og Hummere for eksempel. Mens andre kjører eselkjerre eller bruker bena... Skjev fordeling?

Gjermund

1 kommentar:

Øyvind sa...

Dere er flinke til å oppdatere, fortsett med det:)

Må Guds fred være med dere.