fredag, juni 19, 2009

Seterflytting

I dag flytter vi på setra. Der venter 70 kyr, og med 5 barn og en mann med vondt i ryggen, tror jeg det skal bli en utfordring! Men han og ungene klarer seg nok mens jeg melker. Jeg gleder meg, men vær gjerne med å be om at han blir bra!

Så var det eksamen, da. Jeg tør nesten ikke å si det, men vi har svart på feil eksamensoppgave og må ta hele eksamen om igjen.... neste uke blir det. Ja, det er sprøtt! Mellom melkestella....

Ønøødør bid nar uul ruu nuune. Maliin zuunii gazard amidarna, tend ünee tsaana. Gjermundii noroo øvdøød, tüünii tuhai zalbirarai! 2 doloo honogiin ømnø Gjermund bid hoër shalgalaa øgsøn (interneteer), gevch bid nar buruu asuult hariuulsan, tegeed daraagiin 7honogt dahiad shalgalaa hiih sharlagtai! Za bayartai!

Kjersti

2 kommentarer:

Marie sa...

Hei Kjersti
Hvordan er det mulig å svare på feil eksamensoppgave? Stakkars dere...Har Gimlekollen rota det til? Masse lykke til med ny eksamen da!!
Hils Gjermund god bedring, håper det blir kjekke dager på setra ;) 70 kyr er imponerende mange å ta seg av, men det greier dere fint tenker jeg! Hadde jeg vært i Norge skulle jeg tatt meg en tur, så trivelig oppå setra hos dere Kjersti ;) Åhhh...bare tanken på norsk natur gjør meg litt spak ;) Gleder med til norsk frisk luft i august! Klem

baigaltuya sa...

za tegnee bi ta nariin tuluu guih bolnoo.biee sain bodotsgooj baigaarai. shalgaltaa sain uguurei. ezenii hairaar duuren baigaarai. God bless you!