lørdag, august 15, 2009

Liten gutt i store sko

Jeg føler meg som en liten gutt i for store sko for tiden. Ikke bare har jeg arvet et par sko av storebroren min jeg må knyte ekstra hardt for å kompensere for de ekstra nummerne jeg fikk på kjøpet, men jeg har også begynt å "jobbe" på huset (noe som betyr at jeg har spurt noen som kan noe om å gjøre det de kan for meg - for deretter å se på dem mens de gjør det de kan). I tillegg har jeg begynt i ny jobb. Som lærer i grunnskolen faktisk. Jeg har jo ikke egentlig begynt ennå da - det gjør jeg ikke før på mandag - men jeg har begynt å planlegge. Eller; Sitti der forvirret og engstelig, som en liten gutt i for store sko som regel gjør, og prøvd å late som om jeg visste hva som var forventet av meg.

Like fullt - følelsen av romslighet begynner å bli trykkende.

Ha en rolig og avslappende helg der ute - alle dere kloke, trygge og belevne mennesker i den store skremmende verden som omgir meg her jeg vaker rundt i min egen lille boble. Kanskje vil fremtiden bli morsom å se tilbake på.

Gjermund

1 kommentar:

Anonym sa...

;) Ja jeg forstår hvordan du har det......, men er vel også ganske trygg på at du etterhvert fyller ut skoa, og jeg tror til og med at du kan føle at de er behagelige å gå i. LYKKE til.
Du skygger ikke unna utfordringer, og vet også om og ta imot hjelp der den er å få......så ja, jeg tror du kan ha det "artig" i framtiden.
Godklem fra en takknemlig mamma