tirsdag, januar 19, 2010

Hvordan har det seg?

Hvordan har det seg at det alltid ramler inn en regning jeg hadde glemt at jeg hadde pådratt meg når det ser ut som om det skulle gå akkurat i hop denne måneden også? Og hvordan har det seg at det bestandig går i hop denne måneden også - til tross for regningene?

Hvordan har det seg at jeg ikke fatter hvor tida blir av, enda jeg har nok av dødtid til å kjede meg i? Hvordan har det seg at jeg har så lyst til å sove men aldri til å legge meg? Hvordan har det seg at jeg som alltid er så klok og forstandig så ofte finner meg selv på gyngende grunn, tynn is, sviktende grunnlag og skjelvende knær?

Ja si det.

Det har seg ihvert fall ikke sånn på grunn av min hvile i Guds fred. Hvordan har det seg at jeg som er kristen må erkjenne en slik tilstand?

Ja si det.

Det har seg kanskje slik at jeg ikke er så anderledes enn de fleste andre mennesker. Kristne eller ikke. Også er jeg sliten av å late som.

Gjermund

1 kommentar:

Anonym sa...

Genial fill someone in on and this mail helped me alot in my college assignement. Thanks you as your information.