søndag, oktober 22, 2006

Ny rapport!

Som Gjermund skrev sist, har vi fått storbagasjen vår! Det var veldig deilig, både for store og små! Det ble litt mer hjem her!Vi har enda ikke noe på veggene, og ingen gardiner oppe, men det blir etter hvert. Det tok sin tid å pakke ut av tønnene også. Og så orka vi ikke å pakke ut alle tinga våre mens hushjelpa var her. Jeg er så flau for alt vi har! Vi, og dere andre i Norge, er ustyrtelig rike!

Vi er forresten så takknemlige for hushjelpa vår! Hun er det nærmeste jeg har sett en engel. Hun heter Tuja, er like gammel som oss, lita og søt, med et veldig behagelig vesen. Så flink, selvstendig, tålmodig, blid, ærlig, pålitelig og oppofrende. Hun tjener virkelig med Jesu sinnelag! Hun har vært kristen i ca. 15 år og det er lett å merke at Jesus har prega henne. Jeg vet jo at også hun har behov for Jesu tilgivelse, men jeg må bare si at jeg beundrer henne. For to år siden var hun i England og jobba. Hun sparte opp penger som hun har gitt bort til familien sin og noen foreldreløse barn. I fjor sommer tok hun til seg to 14 år gamle foreldreløse jenter som hun forsørger. Det har ikke bare vært lett for henne. Hun har ikke bare blitt rettferdig behandla, verken av jentene selv eller familien deres. For å klare å forsørge dem, måtte hun skaffe seg jobb. Så nå jobber hun 7 timer 5 dager i uka hos oss. I tillegg går hun engelskkurs på ettermiddagene. På lørdager leder hun en cellegruppe (bibelgruppe), og på søndager er hun med i arbeidet i kirka si fra halv elleve til halv fem! De bor visst på bare ett rom, sa hun, men hun klager aldri. Hun tenker å ta seg av disse jentene til de har fått seg utdanning!

Ellers har vi det greitt. Det går framover her, selv om det er litt tungt av og til. Jeg gleder meg til å begynne på språkkurs i morgen! Huset vi bor i nå er veldig bra, omtrent norsk standard, varmt og praktisk. Alle lys virker og det er bra trykk på vannet! Vi trives godt her. Vakthunden og valpen passer godt på oss (og englene, da). Var forresten på en flott tur i går. Deilig å komme seg utafor bebyggelsen!

I går trakk Ragnhild si første tann, og fikk en tusenlapp, som hun sa.(1000 tugrug=6 kr!) I dag var vi på retaurant med Jorunn, Anna og Anne Ellen! Etterpå var vi i en lekepark sammen med Jorunn. Og de mongolske barna syntes det var så moro å hjelpe Sondre i lekeapparata!

Kjersti

1 kommentar:

Andreas sa...

Fantastisk! :D

Det er kjekt å se at dere får lagt ut bilder her på bloggen.. Jeg kjente jo ikke Sondre igjen da han var innom Fjellhaug før dere reiste..

A.