mandag, mai 21, 2007

Livet i Bergtun

Ja, nå har jeg styra mye for å få laga dette innlegget! Dette med å legge ut bilder tror jeg Gjermund har vist meg 3 ganger før eller noe sånt, men jeg lærer ikke sånt så fort! Så nå har jeg fått instruksjon fra Gjermund over telefon, og i min iver over dette ba jeg pent om vi kunne utsette kjærestepraten et kvarter! "Ha," sa Gjermund, som vet at jeg bruker 3-4 ganger så lang tid på data'n enn det jeg forespeiler..... (Derfor skriver jeg ikke så ofte:-) Men han var grei han, stakkar, og kunne lese enda mer filosofi mens han venter! "Ja, du trenger vel en pause i lesinga etter hvert," unnskyldte jeg meg, "så kan vi snakkes da!" Man kan vel filosofere over hvordan det går når man setter et blogginnlegg før kjærligheten, men litt raushet overfor kona har han heldigvis lært en del av etter et snart 8 år langt ekteskap.... Nå skal jeg slutte å ro!

For det jeg egentlig skulle, var å legge ut noen bilder av barna! De har det godt her i Bergtun (mors og fars gård), og spesielt på en dag som dette med sol og god temperatur (endelig)! Værmessig skulle vi vel ha vært i Mongolia, der er det sol nesten hver eneste dag, men det er nå tryggere å kunne komme på et norsk sykehus å føde! Så været er vel bare en bagatell! Nå er det igjen 2 uker til terminen, og jeg holder meg i ro til Gjermund har tatt eksamen i morgen! Jeg begynner å bli spent på fødselen nå, og jeg både gleder og gruer meg!

Bestemor (min mor) er en dame med bein i nesa, og hun er ikke redd for utfordringer! Ja, hun vil vel ikke en gang kalle plenklippertraktor en utfordring..... Her er hun med Håvard ved rattet!


Barna våre har faktisk 7 oldeforeldre i live, og de holder seg spreke så godt de kan! Her er Sondre sammen med oldefar Stjern (min mors far) på trampolina! Han blir 85 i høst! (Han klippa plen med plenklippertraktoren han også, da!)


Det beste Ola vet er å få være med karene når de jobber (og samtidig få masse oppmerksomhet fra dem)! Her er han sammen med bestefar som sprøyter mot ugras ved nyfjøset! Og det er selvsagt ekstra svært å få bruke verneutstyr, -sånn som bestefar!


Ragnhild har feira bursdag i dag sammen med klassevenninnene i Rennebu! Hun fylte 7 år 18. mai, så nå har hun hatt mange store dager i det siste! Hun telte ned til 17. og 18. mai i bortimot en måned! Barna var ute under hele selskapet, og det var en flott gjeng å ha her! Jeg tror de koste seg, iallfall gjorde Ragnhild det! Hun elsker når noen synger bursdagssang for henne, og står gjerne på en stol da! Det kan hun ikke ha lært i jantelov-Norge, så kanskje har tiden i Mongolia allerede prega henne litt!


Nå har jeg brukt over 50 minutter, så Gjermund hadde vel grunn til å si "ha", når jeg antyda at jeg skulle ringe om et kvarter:-)

Kjersti

4 kommentarer:

Gjermund sa...

Du verden det er noen flotte unger vi har!

Stolt pappa

Anonym sa...

Jeg synes du har klart deg bra, Kjersti! Trivelig å se litt fra livet i Bergtun! Håper vi kan ta en sving innom i løpet av uka!

Tenk at det er snart 8 år siden jeg fikk lov til å kjøre et nygift par fra kirka nede på Voll i 2CV'n, med stor rosa sløyfe på...!
Det var utrolig morsomt, synes jeg! (2CV'n har faktisk blitt brukt som bryllupsbil tre ganger!)

Men, når det gjelder datating, som f.eks. blogg, så tror jeg Marie kan skrive under på at det ofte tar litt lenger tid enn en tror! Tror at tålmodigheten settes på en liten prøve, når det kommer til temaet "Inge og data". Men, vi har snart 4 års erfaring nå da, så vi er halvveis på vei til å få samme erfaring som dere.. :)

Anonym sa...

Heisann! Veldig kjekt å lese det du skriver Kjersti, er glad for at du også bruker bloggen aktivt! Vi gleder oss til å komme innom dere i Rennebu i morgen :) Idag har vi hatt en litt strevsom dag med oppgaveinnlevering, men håper energien og humøret blir bedre i morgen. ( Får bare godta at jeg ikke greier ting så bra som før på grunn av graviditet og medfølgende manglende energi...) Men sommeren er her jo snart og det er godt å tenke på! Vi snakkes snart :)

Anonym sa...

Morsomt når du skriver litt, Kjersti! Kjenner ikke til en mer åpen og ærlig bok til offentlig gjennomsyn - enn deg! I det siste har vi fått oppleve å hente noen små og store misjonærspirer på besøk, vi har hatt familiesamling med konfirmasjon og fotografering. Nå venter vi spent på neste utgave av Kvam. Har mistanke om at dere selv vet mer om nykomlingen enn vi andre... Uansett - velkommen til denne verden - du er forlengst et bønnebarn. Håper inderlig at alt går bra både med mamman og minsten!