lørdag, januar 12, 2008

Interressant?

Noen ganger føler jeg meg bare så ufattelig utslitt. Ofte uten helt å vite hvorfor.

Det føles liksom som om jeg har vært litt ute å kjøre, for å si det slik, uten at jeg kan sette fingeren på akkurat hva det er som er galt...

Når jeg prøver å tenke etter, har det ofte med kommunikasjon å gjøre. Det er ikke så lett å være i en fremmed kultur og bruke et fremmed språk. Det kan av og til føles omtrent som når man prøver å koble seg på internett med modem.

Først venter man en laaaaang stund, i den tro at man skal klare å beholde tålmodigheten og mens man prøver å håpe at -


Å nei! Var det ikke det jeg visste! "Internet explorer finner ikke websiden du søker etter". Går det an! Det er da man får lyst til å:

Men som en god fremtidig bistandsarbeider og gjest i et fremmed land kan man ikke la følelsene ta overhånd i slike sammenhenger. Neida, man smiler, svelger og prøver en gang til. Når man så likevel sitter igjen med følelsen av å ha bomma,


og man føler at det meste henger i en tynn tråd


får man lyst til å rive seg i håret, men det fører liksom ingensteds hen det heller,


så det ender heller med at man blir liggende utstrakt for å prøve å samle motivasjon for neste "rykk"...


Hørtes dette pessimistisk ut? Ja, ja. Godt å få det ut. Hvorfor kan ikke slike språkundre skje litt fortere enn såpass sakte? Men for all del - humøret er på topp! Kanskje jeg skal gå å legge meg snart?

Gjermund

5 kommentarer:

Marie sa...

Artig! Det er ikkje så dumt å av og til bli liggende for å samle motivasjon. Dersom ein ikkje gjer det av og til trur eg ein fort ender med å ikkje huske kvifor ein gjer det ein gjer...

Elisabeth og Jostein Sæth sa...

Ja ja Gjermund...

Litt tålmodighet må du jo ha når du leter fram så mange gode illustrasjoner på internett ;-)

Skjønner ellers godt de følelsene du trekker fram her. Men så lenge vi beholder humøret går vel det meste. Og denne bloggposten viser vel til fulle at det vanlige gode humøret ditt er på plass.

Det er bra!

Ellers får vi beklage vår lave frekvens på kommenteringen her, men nå har vi fått nett hjemme her i Bamako og da blir det litt lettere å følge med fra "dag til dag". Vil også benytte anledningen til å ønske dere alle 7 et strålende nytt år!!!!

Jostein

Anonym sa...

Hallo! Las litt i nytestamentet, og fannj et kjænt bibelvers som gjekk rættj t hjærte i dag. Vil gjæn del d mæ dåkk: "Vær glade i håpet, tålmodige i motgangen, utholdende i bønnen." Rom. 12.12.
Gokjek frå Marte

Anonym sa...

Om du har litt språkunder til overs, så send gjerne noe min vei også... Kan være "stændrygt" å studere språk når tunga ikke vil, og hodet nekter å ta imot flere verb og lignende.. Da står man der som en annen idiot.. Men, men... NOE har jo gått inn... Det merker vi nå når det begynner nye studenter på skolen! Ojj, vi var vel gjerne SÅ dårlig da vi startet også, tenker en da... :)

Je pense les conjugaisons Mongolien est très difficile! Bon courage et Bon travaille! Inge

Anonym sa...

Du fikk sagt mye med ganske få ord og gode bilder!!