fredag, mai 02, 2008

Bønnesvar

I dag var Kjersti en tur til Egchee for å hilse på og spørre hvordan det går med dem. Hun hadde med seg noe mat og det var tydelig det var helt greit. Det ser ut som om behandlingen virker, og det er godt!

Ellers begynner språket å sitte bedre. I dag har jeg oversatt min første helside i jobbsammenheng (har ofte andre ord enn jeg bruker til daglig) og er veldig fornøyd med det. Det var mye bruk av ordbok for å sjekke ord jeg ikke kunne eller ikke var sikker på at jeg forstod rett, men resultatet ble bra! Det er også godt.

Så har vi hatt besøk av en god venn og hans kone og yngste sønn. Kjempetrivelig! Det er flott å begynne å kjenne at man har gode venner blant mongolene - enda noe som er godt! Bønnesvar er fine greier!

Gjermund

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, bønnesvar er "fine greier"!
Og så så enkelt da, gitt! Kan brukes av alle, til alt mulig, til alle døgnets tider.

Trenger ikke en gang å kunne stave ordene riktig; ikke huske alle ordene engang! Kan til og med brukes av analfabeter!!Fantastisk!

Bare et lite "men" - det er mye brukt som siste utvei, når alt annet har slått feil...

Det nytter ikke å protestere, for jeg snakker av erfaring, dessverre.

Hjertelig hilsen fra Ludvik.