onsdag, mai 07, 2008

Onsdag

Foredrag er foredratt. Det gikk ganske glatt. Så nå har jeg prøvd å stå foran en forsamling å "preke" på et annet språk. Det er vel en stund til jeg klarer det på mongolsk, men jeg klarer nå i hvertfall å føre en samtale eller delta i en diskusjon på mongolsk. Og språket blir bedre og bedre. Så jeg er optimist og takknemlig, selv om jeg er veldig utålmodig!

Her begynner det å bli varmere - selv om det også går veldig, veldig sakte! Stadige tilbakeslag temperaturmessig gir både kalde fingre og tregere "rørsle". Gresset står der og stanger litt også, det vil seg liksom ikke. Hjemme i Norge sier vi jo at kulde i mai er "godt for buskinga" slik at gressmatta skal bli litt tjukkere, men her trur jeg ikke det hjelper stort med busking. Det blir bare dotter med gras mellom sanda likevel.

Fant forresten ut at hønene (unnskyld - hanene) våre har vært veldig heldige i natt. Bikkjene har nemlig nesten gravd seg helt inn i hønsegarden! Det kunne jo blitt et kjedelig opprydningsarbeide...

Mange av dere lurer kanskje på hvordan det går med familien "vår" som sliter med sykdom? Jeg kan gi den gledelige melding at de har fått hjelp, to av dem er innlagt på sykehus og får oppfølging der, mens de andre er under full behandling hjemme. Kirka har stilt opp, og "Egchee" har uttrykt sin glede over å være bønnhørt. Det er moro å se gleden hennes, og jeg tror virkelig ho har hatt en sterk opplevelse av å være elsket av Gud. Nå er håpet vårt at dette kunne blitt til en forandring for mannen hennes også - han har det ikke så lett han heller.

Gjermund

Ingen kommentarer: