torsdag, november 27, 2008

Mongolsk nasjonaldag

I går, den 26. november feiret Mongolia sin nasjonaldag, eller uavhengighetsdag. Mongolene har 2 andre høytider som fungerer mer som nasjonaldager, så denne dagen er ikke så stor for mongolene som 17. mai er for oss. Men kirkene i Khovd samlet seg til et stort bønnemøte, der de bad for Mongolia og spesielt for Vest-Mongolia. Blant annet om at evangeliet måtte nå lenger ut . Det var det stort å få være med på!



Det gjorde stort inntrykk på meg da vi bad spesielt for kristne som har bosatt seg på landsbygda for å nå sitt eget folk med evangeliet. Det er sannelig modige folk!
Tar med et bilde fra et par gutter som holder på med en lek som er veldig populær her. Det er et lite skinnstykke med ull som er festa til en stein eller noe som de trikser med (sparker den oppi lufta mange ganger).
Og så må vi ha med et par bilder av lille Sigrid som ikke er så liten lenger! Hun går mye sammen med hushjelpene og lærer mye om vasking og sånn! Så når det er noe søl på golvet (f.eks. sand fra skoene) finner hun en klut og tørker opp!

Sigrid synes oppvaskhansker er kult!


Kjersti

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! Så store Sigrid he blitt! Godt med litt ekstra vaskehjelp kan eg tenka meg ;)
Helge

Lina sa...

Jeg må si det samme som Helge. Så STOR "lille" Sigrid har blitt! Ho er fremdeles utrolig søt;) Sender en stor klem;)

Anonym sa...

Det er stort å se at Guds arbeide går fram også i denne delen av Mongolia! Så godt når de nasjonale er så engasjerte; det merkes at deres eget land og folk ligger dem på hjertet.

Så vet Gud å bruke sine tjenere der hvor Han ser synlige og usynlige behov. Noen ganger midt i skuddlinja, og andre ganger bak kulissene, eller kanskje til og med i avfallsmottaket?

Ikke alltid lett å bli klok på opplegget Hans, men Han vet garantert hva Han gjør, og de ord Han sender ut, skal ikke vende tomhendte tilbake!

Fint å se Sigrid så fornøyd i det nye huset; hun trives vel hvor som helst sammen med resten av familien!

Ønsker dere alt godt i forbindelse med hjemreise til Norge, med pakking ned og opp. Samt Guds velsignelse på veien og julefred etter ankomst til Rennebu!

Skal virkelig bli trivelig å møtes igjen snart, ser fram til jule- og nyttårsfeiring, bryllup og nytt kull med tvillinger, og...og...

Anonym sa...

Veldig veldig søt jente!!!Dere er rikt velsigna med flotte unger :-)!!
Så bra med bønn for Mongolia!
Gleder meg til å se dere etterhv!
Klem Ragnhild

Anonym sa...

Som mor, så datter :)

Veldig tankevekkende å lese artikkelen, og innlegget ditt, Gjermund, om Smiths Venner. Skal tenke mer på det.

Hils kona, som jeg glemte å gratulere med 29 år!

Klem fra Siri

Anonym sa...

Må si Sigrid er voksen etter alderen, altså! Jeg får komme å lære henne å bruke malerpenselen på veggene jeg no da. Da tenker jeg det blir vakkert??!!! - som om gammelonkel skulle ha gjort det :)