søndag, september 12, 2010

Jeg er flau!

Jeg er forferdelig flau over hvordan norske myndigheter behandler innvandrere! Jeg skammer meg over hvordan den norske staten - som jeg egentlig føler takknemlighet over å være en del av - driver paragrafrytteri overfor mennesker med det uheldige utgangspunkt at de ikke er født i Norge. Når jeg hører og leser om hvordan UD setter rekord i å sende ut flest mulig av folk de mener ikke har noe i Norge å gjøre, blir jeg direkte kvalm. For en arroganse! Hvor historieløst og hovmodig man handler!

Hvem husker at Norge er bygget av nederlandske og tyske forretningsfolk? Hvem husker at vår velstand har vært muliggjort alene av penger fra andre land, og hvordan kan en så liten detalj som at vi tilfeldigvis sitter på noen av verdens største oljereserver gjøre oss så mye bedre enn alle andre? Og hvordan kan vi tillate oss å være så selvgode at vi klorer oss fast til et oljefond av dimensjoner, mens resten av verden sulter? Jeg er flau!
Les denne saken, så forstår dere litt av hva jeg mener.

Gjermund

Ingen kommentarer: