fredag, desember 16, 2005

Eksamenstid

Å hoi! Jeg visste ikke at det var så hardt å spille seriøs student. Da snakker jeg om eksamenstiden altså - ellers i året er det ganske greit å bare flyte med strømmen. Nå har vi hatt et skikkelig hardkjør med kirkehistorie og hjemmeeskamen, for min del dogmatikk. Luther og hans forståelse av ulike ting har vært en riktig fremtredende ingrediens i alt jeg har forsøkt å stappe inn i hue de siste dagene.

Nå er det bare en eksamen igjen før jul, etter at den er avholdt på mandag reiser vi alle hver for oss for en fjorten dagers tid (i hvertfall for vår del, vi som drøyer ferien til det er praktisk å returnere...). I forbindelse med denne eksamen er jeg i gang med å putte ny kunnskap inn i mitt allerede trange hue. Så jeg må rydde plass.

For å si det sånn; det er ut med Luther og inn med Muhammed. Heia Misjonshøyskolen på Fjellhaug! Hadde det vært opp til meg, hadde vi starta med det vi slutter med og slutta til jul med hue fullt av Luther, men det blir vel ikke før til neste år de får til å forandre på det her ved skolen!



Her var det tidligere en tegning av Profeten Muhammed. Jeg visste ikke at det var nedlatende ovenfor muslimer å publisere slike og har derfor fjernet denne, og jeg vil derfor også be om tilgivelse for at jeg har gjort det her på denne bloggen. Min mening har aldri vært å krenke muslimer eller andre mennesker på noe vis.

Hilsen Gjermund

2 kommentarer:

O'Bakken sa...

Hehe, fantastisk bilde av Luther. Han tar seg godt ut, det er ikke annet å si :P :)

Elisabeth og Jostein Sæth sa...

Jeg lar meg imponere over din respekt for muslimenes tro. Så det var egentlig du som satte i gang hele ståheiet? ;-)

Jostein