torsdag, desember 15, 2005

FERDIG!


Endelig... Etter tre døgn i panisk arbeid er rompa stiv, øya firkanta og hue så fullt av Luthers teologi at jeg har glømt at jeg trenger mat av og til. Jeg husker noe om noe, men det var før Luther utbrøt "O, Sautheologen!" midt i sitt foredrag om romerbrevet som han forøvrig holdt på latin. Som dere ser er vi trøtte både den ene og den andre etter dette racet.

Jeg har lært en hel masse! Spesielt om hvor elendig vanskelig det er å få til en god oppgave! Gi meg definisjonen (aller helst oppskriften) på en god drøftelse! Å hoi. Utfordringene stod i kø. Oppgaveteksten var bare på noen få linjer den, men det er utrulig hvor store problem det går an å lage ut av nesten ingenting! Det er jo forresten helt bibelsk da, bare tenk på Adam. Ett eneste eple, også stelte'n i stand så mye elendighet!

Ja, ja. hva skal man si. Man får prøve å gjøre det bedre selv. (Hadde dere visst alt det jeg har lest om Luther og den katolske kirke i de siste tre døgn, så hadde dere ledd av den vitsen - det var såkalt tørr humor.)

Nei - denne bloggen har utviklet seg til noe ganske annet enn hva jeg en gang tenkte den skulle bli. Hadde tenkt å være seriøs og bare skrive sånne fine ting om det å bli misjonær og sånn, så blir det bare alt mulig annet rart. Det er visst ikke riktig dødt ennå dette gamle mennesket! Men, vi får la bloggen bli preget av mine ulike sinnsforvirringer, nei - jeg mener selvfølgelig sinns- ja, hva var det nå igjen? At det går opp og ned i alle fall.

Så da så, da var det avgjort. Vi sier som Ole Brumm: "Ja takk, begge deler". Både seriøs og det andre. Ha en god dag!

Gjermund

1 kommentar:

Elisabeth og Jostein Sæth sa...

Skulle bare mangle at du etter tre døgn innelukket i Luthers verden ikke skulle få utløp for de undertrykte gjøglersidene som også kjennetegner Gjermund Kvam. Du likner nok litt på Ole Brum, ja ;-)
Vel blåst, broder!

Jostein