torsdag, desember 01, 2005

Mine visjoner

På skolen i dag var vi opptatt av våre visjoner for fremtiden. Skulle tro det var grei skuring med tanke på oss... Vi skal jo bli misjonærer i Mongolia! Men jammen er det ikke grunnlag for å tenke litt grundigere gjennom ting altså.

Det første spørsmålet jeg må stille meg i denne sammenheng, er om jeg har visjoner. Alle har kanskje det, men jeg har litt problemer med å se mine.
Når det gjelder Mongolia, er det ingen visjon for meg å komme dit. Jeg har da aldri hatt noe behov for å reise til Mongolia! Men Gud kalte meg dit, derfor reiser vi. Kanskje er det nettopp det som er min visjon? Å leve i Guds vilje med hele meg?
Hmm... Her tror jeg vi er inne på noe.

Jeg har i hvertfall et inderlig ønske for fremtiden; At jeg stadig må få et mer inderlig forhold til Jesus! Tenk om jeg hadde en slik tillit til Jesus at Han var den første jeg søkte i alle forhold! Det hadde vært noe det! Det vil jeg ha som min visjon!
Så får det bli som det blir med resten, I tillit til Gud så går jeg på Hans ord!

1 kommentar:

Elisabeth og Jostein Sæth sa...

Noen særlig bedre visjon skal du vel lete lenge etter? Dessuten er det vel nettopp han visjonen din dreier seg om som også skal hjelpe deg med å oppfylle visjonen?!? Mongolia og Tverdal... Er det så stor forskjell da? ;-)Vi er i alle fall imponert over dere! Og så bruker jo Gud oss der vi er...

Jostein