torsdag, januar 12, 2006

Ny dag, nye muligheter!

Hei igjen, nå har jeg starta på nytt igjen. Fikk meg en liten kalddusj i går da jeg åpna konvoluttene med karakterene fra eksamen før jul. På forhånd hadde jeg instillinga at bestått er seier og bedre enn C er bonus, men som lesere av denne bloggen sikkert har forstått, var jeg ikke spesielt happy etter kirkehistorien, og jeg var veldig spendt på tredagerseksamen. Den siste, eksamen i hedenskap som ... Nei, jeg kan ikke si hvem som sa det sånn! Kanskje det ville fått følger for noen! Men jeg hadde i hvertfall en god følelse for den eksamen.

For å være ærlig, så hadde jeg håp om, og/eller ønske om følgende resulutat: Kirkehistorie - C, Tredagers - B (må innrømme at dette er den det lå mest prestige i...) og Islam - (Nei, egentlig er jeg litt flau for å innrømme det... men jeg hadde altså et ørlite håp om en A - *blush*). Da jeg åpna disse ekstremt overdimensjonerte konvoluttene med det mikroskopiske innholdet (bare en remse utklippet av et ark hvor det er plass til kun 1 - en linje) fant jeg først C'en i kirkehistorie. Reaksjonen var: ok, godt det ble en C og ikke en D. Skuffelsen gjorde jeg unna den gangen vi hadde eksamen, så det tenkte jeg ikke mer på. Føltes mer som en seier at jeg klarte en C, tatt i betraktning min "ville" besvarelse! Men så kom turen til hjemmeeksamen... Min lille stolthet. Den eksamen jeg var litt stolt av og virkelig så fram til å få resultatet på. Så var det en C der og! Alt raste sammen. "Hva har jeg gjort galt?" Jeg rev opp den siste konvolutten som inneholdt en A i hedenskap, men hva hjalp vel det? Alt var elendig, jeg var mislykka. En C på hjemmeeksamen! For en flopp! For en skuffelse! Tungsinnet stod og lo i bakgrunnen: "Nå tar jeg deg!" Takk min Gud for min gode kone!

Ja, ja. Det ble ingen B på den der store saken. Men hva gjør vel det? Jeg velger å tro at jeg er like god som før. Eller dårlig da, sett i frelsesperspektiv (men verdt å dø for, Tenk det!) Når alt kommer til alt, så kan det hende det bare er greit at mitt ekstreme geni ikke blir avslørt for offentligheten enda, for det hadde jo selvfølgelig blitt vanskeligere å leve opp til presset som da ville oppstått... Så Jostein; Ingen misunnelse - ingen konkurranse, bare ærefrykt!

Men vet dere noe uttrolig bra? Kjersti gjorde det fantastisk! Straight B! Den dama er rå, og ho er min! Det slår alle verdens karakterer! Og nå er jeg på høyden igjen, så Paulus ord om alltid glede skal på nytt få være gjeldene i mitt liv. Tilgi meg når det ikke er sånn.
Må Gud velsigne oss alle i hop, og gi oss stadig nye muligheter til å dele Hans fantastiske budskap til denne verdens fantastiske mennesker.

Ha en god dag, hilsen Gjermund

1 kommentar:

Anonym sa...

Stå på og vær ved friskt mot Gjermund! C er jo tross alt rundt 2,4.. Ikke så værst, altså.. Uansett slår du ikke samlinga mi til Jul... :) DDB ble det på meg.. (Heldigvis ikke DDE!!!)