mandag, august 30, 2010

Bytting

Jeg tror det er på tide å ta noen valg. Skal jeg blogge, eller bli fjesbokbruker? Synes ikke jeg har så mye å skrive om lenger, annet enn at livet har nå gått videre som de kaller det, og jeg henger fortsatt med. Sånn er det vel med de andre også, og snart er det jul igjen.

Men - jeg har en ide. Det har seg nemlig slik at jeg har en parafinovn (eller - egentlig bruker'n vel fyringsolje) for mye, og en vedovn for lite. Det er jo en kjedelig situasjon. Jeg har lagt merke til at mange kaster ting de har for mye av, og kjøper seg noe annet. Nå har jeg kommet frem til at det burde være en bedre løsning å bytte til seg en vedovn - helst mot parafinovnen, men dersom det ikke går, kan jeg jo bytte mot frimerkesamlinga eller kapsaga mi i stedet. For parafinovnen kan jeg jo alltids bytte mot en gressklipper eller en motorsag ved en senere anledning.

Så hva sier dere folkens? Er bytting mulig? Et verdig alternativ til Finn.no som i bunn og grunn egentlig er kjøp av nye ting det også? (Gammelt for deg, nytt for meg...) For en økonomi som ligger i samme gata (om enn noe smalere) som de mange anstrengte kommuneøkonomiene rundt omkring, ville det vært supert.

Og oljeovnen min (som er en søt liten sak) leveres med alt jeg har av kobberrør, 700 liters tank med doble sider (for sikkerhets skyld) og løftepumpe - alt er av nyere dato (kanskje 3-4 år?) og helt i orden!

Kanskje er fjesboka et bedre alternativ for en slik bytteside? I tilfelle må jeg bite i det sure eplet, for den siden mente jeg å ha forlatt for godt...

Gjermund

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser ut til at du må bite i det sure eplet, Gjermund... Har du snakket med Gøran (holder til ved Prix på Berkåk)? Tror kanskje han driver med noe bytting av slike ting.

ola sa...

har en ovn. måtte bytte den ut fordi den ikke passet lengre. Grunnen var at når det skulle endres etter dei nye reglene måtte vi kjøpe en ny. Du kan få prøve den gamle. (billig)