lørdag, mai 19, 2007

Eksamenslesing

Ja - da er jeg snart i mål - på et vis. Tida har jo som alltid en tendens til å gå litt for fort når det nærmer seg en eksamen. Men nå får jeg bare se Sannheten i øynene (hvem det nå enn som har rett i hva sannhet er eller om det er mulig å finne slikt noe sted) og innse at virkeligheten (om det er det inni meg eller det rundt meg som representerer den) er at eksamen skal avlegges tirsdag morgen.


Regner med at jeg kommer til å føle meg lykkelig (dersom mennesker egentlig kan føle lykke, kanskje er det ikke mulig om jeg ikke leverer en god besvarelse i det minste - da er jeg sikkert ikke for "dugelig" nok å regne) når besvarelsen er levert og jeg kan glemme Sokrates, Platon, Aristoteles, Hobbes og Thomas for en stund. Selv om min forståelse av virkelighet, lykke, eksistens og substans nok aldri vil bli den samme igjen etter de siste dagers befatning med "Tenkere og idèer"... Håper dere velger dere en god natt!

Gjermund

3 kommentarer:

Andreas sa...

Medfølelse går ut til alle som sitter med ex phil foran seg! Gresk blir jo nesten artig i forhold. Men bare nesten.. ;)

Anonym sa...

Ojj.. Virker som at de "store" tenkerne har gått til hodet på deg Gjermund...
Husk å bevare "sindets munterhet" mens du leser da..

Anonym sa...

Lykke t Gjermund!