tirsdag, mai 29, 2007

Hmmm...

Funderer på noe...
Har i disse tider fått tildelt rollen som "vordende far". Venter på å bli pappa vet dere, og det har jeg fått beskjed om å holde på med helt til det skjer.
Det betyr i korte trekk: Alltid i nærheten av kona, alltid telefon i lomma (med strøm på batteriet), sørge for at bilen alltid har nok bensin i tanken til å klare minst en times kjøretur, stelle fire barn så mye som mulig, lete etter noe jeg kan gjøre for å hjelpe og avlaste min gravide kone med - fortrinnsvis innendørs! (Sinnsykt vanskelig med tanke på min natur) og i det hele være så "svigermors drøm-aktig" som mulig.
Jeg merker at noe av dette, ganske mye, - ja kanskje alt - strider imot min natur. Vi bor jo på en gård! Her er det traktorer og dyr, jord og rundballer over alt, og jeg må bare stå her og smile og se på mens "karene" jobber...
Inni meg gråter jeg! I slike stunder er det man husker at man så en reklame fra RFSU eller hva det nå heter på bussen en gang i tiden...
Og det verste av det hele er at man føler seg så forskrekkelig lite mann! Kanskje er det på tide å anlegge skjegg?


Bare så ingen skal lure på at det er i mitt ansikt det vokser hår, og det er jeg som er det sterke kjønn... (Ha, ha!)

Gjermund

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håpe d ikke er slik fatt, at du må "dyrke" hår i ansiktet får kjønnsidentitetens skyld ;o) Du får tenke slik... Den "verste" jobben er og blir d Kjersti som gjør ( høygravid i sommervarmen + fødsel ). Lite trøst å få kanskje men men... LYKKE TIL ANYWAY!!!
Klæmma O

Anonym sa...

Sorry, synes ikke noe synd på dere mannfolka! Hehe! Erstad