fredag, juni 12, 2009

Nyheter

Etter en runde med nyheter i dag må jeg bare dele noen tanker. Jeg fant noe som ikke omhandlet folk som har dødd fordi de kjørte for fort eller andre som har blitt knipsa med rompa bar mer eller mindre tilfeldig.
Først er det vår kjære frittalende religionshistoriker Herland som har vært ute å slengt med leppa igjen. Slik fremstilles det i hvert fall i avisa: Hun forstår at norske menn vil ha koner fra Thailand" sier ho, "de liker jo sex og er flinke til å lage mat". Akkurat den overskriften er jo litt sensasjonspreget synes jeg, men innholdet i artikkelen er bra. Jeg stiller meg helt og holdent bak hennes synspunkter. Så kvinner; Bli litt mer kvinner! Litt færre krav til mannen gir mannen større mulighet til å gjøre noe for deg uten at han alltid er på etterskudd! Det er en grunn til at menn ikke er født med fagbrev i serviceyrker.
Les her

Det neste jeg leste, var en unggutts forsøk på å mane oss til å dele oljefondspengene våre med de fattige i verden. Amen! Jeg ser det var en regjeringsknark som ikke var enig (jeg ble så utrolig overrasket - NOT!) men jeg kan ikke annet si enn at jeg synes det er forholdsvis arrogant av lille Norge å sitte med verdens beste utgangspunkt og mene at det er solidarisk at vi sikrer oss sjøl først og sist og til slutt, når folk dør av bagateller i andre deler av verden. Det minste vi kan gjøre er å dele av OERSKUDDET vårt, synes jeg.Les her

Så har de funnet ut at apene har ledd i 10 millioner år. Gratulerer. Det vil de sikkert fortsette med, om de er kommet så langt i utviklinga si at de får med seg nyhetene. Les her

Det overrasker meg at menneskene som skulle være så lure, ikke lærer. I alle år har vi fulgt vår egen vilje og satt våre egne mål - og i alle år har vi gått på trynet. Hva med å satse håpet sitt på noe annet enn seg selv? Det hadde jeg gjort, om jeg virkelig trodde at slekta mi for noen generajoner siden plukket lopper av pelsen på hverandre. Nå har det seg imidlertid slik, at jeg tror min stammor het EVA, og ikke IDA - men det er også grunn til å tro på noe annet enn seg selv. Eller HÅPE, kanskje.

Gjermund

1 kommentar:

Inge sa...

Jeg må innrømme at jeg har sittet og humret helt siden jeg leste innlegget til nevnte religionsforsker..!
Man kan være både enig og uenig i det hun sier, men jeg synes det er SÅ befriende at noen utfordrer det enorme konformitetspresset som råder i Norge når det kommer til likestilling, feminisme og så videre.. Det er liksom ikke lov til å stille spørsmålstegn ved noen av de oppleste og "vedtatte" "sannhetene" som råder i Norge.