lørdag, juni 23, 2007

Grenser

Jeg har vært med å sette opp grenser. Jeg som egentlig er mest opptatt av å bryte ned barrierer og stengsler i folk (ikke av alle slag da) har de to siste dagene jobbet sammen med bestefar - og hundre tusen millioner fluer - med å sette opp et gjerde oppe i skogen. For å hindre dyr på fjellbeite fra å komme ned på innmarka til bøndene i her i dalen.
Det er tungt arbeid for en litt overvektig misjonær på hjemmeopphold det gitt! Men sikkert veldig, veldig sundt. Også er det forskrekkelig moro å gjøre noe som er nyttig! Noe som det blir noe synlig av, liksom. Selv om det der gjerdet oppe i skogen i Rennebu sikkert ikke får noen Guinessrekord i antall publikum...
Uansett; Jeg legger meg med to støle armer, noen liter svette lettere og med en god følelse av å ha "virka" et par dager. Fint ja.


Langt der fremme går bestefar. Han er 75 år snart - og sinnsykt sprek! Jeg tror det er mang en ungdom som måtte gitt seg i før han om de skulle fulgt ham i arbeidet ja.
Og se: så mye grønt!

Gjermund

Ingen kommentarer: