tirsdag, november 07, 2006

Pakke fra Norge!

I dag kom den etterlengta pakken fra mor og far med barnebilsete, sko og parkdresser! Men det var det andre som var mest spennende! Pålegg, IFA, Bamse-blad og Panorama (bladet til Normisjon Trøndelag som virkelig anbefales! Og for å ikke være illojal mot organisasjonen vi reiser for(!), så anbefaler jeg også Utsyn! Og det mener jeg virkelig! Men det får være tema en annen gang!)

Det var pakken fra Norge vi snakka om. For den har barna gått og venta på, og endelig kunne vi spise "makrell i tomat" og kaviar igjen! Det var jo nesten like bra som middag! Jeg hørte Ola forklarte kameraten sin at pakken hadde vi fått fordi "bestemora vår er så glad i oss og så savner ho oss så masse!"

Ellers går det ganske bra med oss. Jeg kjenner at jeg begynner å trives litt, og for første gang torde jeg å dra til markedet alene! Det var en seier, og så var det jo litt moro å kunne praktisere litt mongolsk! For nå har jeg "survived the course", altså overlevd det intensive toukers "survival-course(t)." Nå er jeg på språkskolen bare 3 dager i uka. Kanskje øker jeg til fire etter hvert. Det går bare bra med barna og hushjelpa. De prøver å utnytte at vi ikke er der og spør om kjeks og "film-seing!" Men nå har vi klargjort reglene, så kjeksene får vente til helga og filmene må vente til det blir vintervær. For det er ikke vinter her enda. Og det er godt! Det er fint å leke ute nå også. Det var nede i 15 minus en morgen i helga, men etter litt solskinn var det sikkert 10 pluss!

I går kveld var jeg og Anna hos Jorunn og spiste Asia-mat! Det var veldig godt og veldig trivelig! Du er flink til å lage mat, Jorunn! Og så er du flink til å ta initiativ til å møtes på forskjellige vis! Takk for det!

Hilser til dere hjemme i Norge!

Kjersti

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kjempespennande å lesa om livet i Mongolia. Dokk e flinke te å gje glimt fra kvardagen. Kjekt å følga med dokk. Guds velsignelse videre!

Anonym sa...

Kjekt å følge med på bloggen, også er det fint at også Kjersti skiver litt synes jeg =)

Her i Oslo er det begynt å bli vinter (den første snøen har kommet og smelta igjen)Skolen går greit ,men disiplinen mangler hos oss begge tror jeg!Skal har historietest nå den 13...

Ønsker dere Guds fred og rike velsignelse!
Marie

Anonym sa...

Kjekt med pakke hjemmefra!
Bra å høre at du har dristet deg på markedet alene, Kjersti! Keep up the good work!!