lørdag, mars 03, 2007

Skitur

I dag har vi vært på skitur. Vi som er vant til at man tar med seg ski og reiser på fjellet over tregrensa et sted for å gå på ski, har i dag tatt med oss ski og kjørt ned i en skog - der gikk vi på ski. Og du verden så godt det var å se mer enn et tre på en gang igjen!

Må vel egentlig innrømme at jeg ikke var så veldig gira på den turen. Ikke ungene heller. Men Kjersti var... Så... "Det kan jo hende det er siste mulighet til å ta en skitur i vinter," sa hun, og trodde kanskje ho skulle klare å lure meg til å synes at "det er jo leit!" Men det gikk ikke altså! Jeg er klar for badeshorts!

Men det er kult å kjøre Toyota Landcruiser da... Selv om jeg nok får problemer med å forklare kloremerkene i dashbordet på Kjersti's side (ops - kanskje noen rødstrømper reagerer på sånt, så derfor: på passasjersiden) for sjefen...

Så forresten et vårtegn i dag! En diger ravn (noen ravner her i dette landet er virkelig STORE altså!) med en grein i nebbet. Lurer på om den følelsen jeg fikk da kan sammenlignes med den Noa fikk da dua hans returnerte med et oljeblad i nebbet jeg?

Så har vi alle hørt hakkespetter i dag. Og noen har til og med sett en. Moro.

Og jeg kan berolige alle besteforeldre og andre sportsinteresserte om at vi har tre lovende skigåere i familien og en som protesterer høylytt på at han ikke skal få prøve det samme som de store - pulk er ikke kult!

Gjermund

7 kommentarer:

Anonym sa...

Er det en ting jeg ikke kommer til å savne så er det å gå på ski.. Og vinter generelt.. Men det er jo meg.. Kjekt å kjøre Land Cruiser, iallefall!! :)

Anonym sa...

hei.Tenk at dere har vært på skitur allerede. Vi har så vidt passert midnatt. Nettopp vært i Oslo på konsert og spist mat på aker brygge. Så ville jeg vise Aud og Jon Arne bloggen så nå er den blitt favoritten deres. Skal hilse masse fra dem og fra Iver Olav. Flott å se dere i mongolske klær- dere er utrolig fine.
Vi snakkes!!!

Anonym sa...

Godt å se at det fortsatt er tæl i veslegutten!
Og jeg kan forsikre deg om at det er flere som gleder seg til at "verden tiner". Her har vi ikke engang hentet frem skiene i vinter, bortsett fra til de to minste (gym på skolen). Men så har vi jo aldri vært særlig sporty heller da:)
Du mmå huske på at du har noen små som liker å fortelle bestemødre om "spennende" ting (årsak til kloremerker o.l.)
Det er trivelig å lese og se at det går så greit med dere alle sammen, godt å vite at det er EN FAR som har lovt å være med dere alltid!

Anonym sa...

Sprekt av Kjersti å komme seg ut på ski synes jeg! Og det er bra du "ofrer" deg litt for hennes skyld =)

Anonym sa...

Hei Gjermund, her kommer en liten hilsen fra Sør-Trøndelag Bondelag. Satt akkurat og så en reportasje fra Mongolia og fikk lyst til å se etter om dere blogger, og det gjør dere jo. Skal følge med dere, spennende med nytt fra andre steder og andre livsoppgaver.
Stor klem til deg og din familie fra Gunn Stokke (ansatt på kontoret )

Anonym sa...

Hei dere!

Rart å tenke på at noen av våre misjonærer faktisk tar på seg skia i løpet av året. Det gjør vi ikke i Afrika. Og noen av oss savner snøen veldig. I alle fall far og eldstemann som stadig irriterer seg over at vi skal på norges besøk om sommeren av alle ting. Nei, han kunne tenkt seg en skikkelig vinterferie til Norge når vi skal hjemom om halvannet år.

Men her i Kenya har vi i dag ca 25 grader og stikkende sol. Vi studerer språk for harde livet og vender nesa mot Etiopia i juli.

Gud velsigne dere i videre tjeneste. Guds kjærlighet i både ord og handling er det mange som trenger!

Rune Galteland +++++

PS; Landcruiser er gøy ja, men Land Rover er enda gøyere!!!

Anonym sa...

Hei alle sammen, store og små, innland og utland!

Etter at noen har fått litt store telefonregninger etter å ha ringt til Mongolia, til tross for å ha brukt telespare, har jeg sjekket litt nærmere rundt prisene. Det koster 0,24kr å ringe til hustelefon, og 3,26kr til mobil. Noen telefonselskap kan legge på en oppstartsavgift, men det er vel ikke store greiene. Billig og greit, om jeg ikke tar feil:)

Til dere i Mongolia: Hyggelig å prate med dere igjen, håper ikke det blir så lenge tilneste gang. Ha det riktig fint, og nyt resten av vinteren, du også Gjermund ;)

Hilsen super-tante