søndag, mai 14, 2006

Ikke bonderomantikk

Nei og nei og nei og nei og nei... Nå har det skjedd en tragedie igjen! Enda en gang skal vi måtte høre om de forferdeligste ulykker som skjer av og til: Dyretragedie i Rennebu Hvordan går det an? Jeg kjenner at det vokser et forferdelig sinne i meg til denne bonden som lot det gå så langt. Samtidig skjønner jeg jo at han må hatt det rimelig tøft før han lot det gå dithen som det gjorde. Da spør jeg meg selv: Hvor var naboene? Samtidig vet jeg hvor vanskelig det er å "bry seg" når du er usikker på åssn det står til med noen... Ikke alle som er så flinke til å innrømme at det er ting som er vanskelige heller... Dette var fælt! Håper dere har en bedre dag en meg.

Gjermund

6 kommentarer:

Elisabeth og Jostein Sæth sa...

Tragisk sak...

Reier sa...

Det er vel ikke så mye vits i å kommentere dette. Men at den karen trenger hjelp på ett eller annet vis, er det vel ingen tvil om.

Anonym sa...

Å være menneske , Gjermund, det er vanskelig iblant.. Å være medmenneske er heller ikke lett - for vi vet ikke hva folk omkring oss går og bærer på. Ikke engang våre nærmeste...Det er dessverre slik at vi ikke kan forhindre alt det vonde som skjer , eller ta vare på våre naboer og dem som står oss nær ,selv om vi så gjerne ville. Jeg tror du vil vokse i din visdom.

Gjermund sa...

Til "anonymus": Å være menneske er det vanskeligste jeg noen gang har prøvd på... At det er vanskelig å vite hva andre bærer på, det vet jeg. Men jeg vet og at det er lett å ane, og kanskje baktale litt, uten å gå til det skrittet å bry seg. Det førte i dette tilfellet til en tragisk hendelse.
Å forhindre er ikke vår oppgave, men å prøve å forhindre kan vi jo alltids øve oss på? Men, dessverre tror jeg du har rett - jeg vil vokse i min visdom...

Gjermund

Anonym sa...

Interesting website with a lot of resources and detailed explanations.
»

Anonym sa...

Super color scheme, I like it! Good job. Go on.
»