fredag, juli 07, 2006

Banankasser

Livet vårt dreier seg stort sett om banankasser for tiden. Vi kan egentlig si det slik at livet vårt faktisk er på vei ned i banankasser. Vi rydder og pakker, og stapper ting vi ikke kaster i banankasser som skal stuves bort på kvisten hos bestemor og bestefar (Det er egentlig Kjersti's besteforeldre, men jeg har adoptert dem i mangel av interesse hos mine). Vet dere forresten hvor mange typer banankasser det finnes?
* Brune, kartongfargede med "Dole" og en klase gule bananer trykket på
* Brune, kartongfargede med grønn stripe øverst
* Hvite med blåfarge øverst og gule smale striper
* Hvite med gulfarge øverst og blå smale striper
* Hvite med grønt - tror jeg det var
Det som kjennetegner alle er størrelsen, og at de har inneholdt "premium bananas". Nå begynner de smått om senn å inneholde et helt familieliv.

Litt merkelig i grunnen, å stå her og katalogisere livet vårt, verdsette minner og stæsj som høyere eller lavere enn søppelgategorisert og lage innholdslister for lettere å finne frem om det blir aktuelt igjen... Og du verden så mye rart man finner! Frimerkesamlinga mi begynner å bli noe av det mer seriøse vi har funnet - verre er det med dieselpistolen(!) til Kjersti og granathylstrene(!) mine...
Granathylstrene har funnet veien til søplebøtta, og det skal bli spennende og se hvor dieselpistolen ender opp - om den og må bøte med livet, eller om den blir smuglet videre i historiens gang i bunnen av en banankasse. Som etterhvert har begynt å få en ny dimensjon for meg - nesten som bibelen! Grå og kjedelig å se til kanskje, men du verden så innholdsrik!

Ha en god dag! Hilsen Gjermund

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei hei!
Må sei eg føle me dåkk når d gjelde den der pakkinga.. Eg ane ikkje kor eg har alle tinga mine. Litt e hos farfar, litt e i ein kjeller på nærbø og sånn kan eg fortsetta.. Lykke te!
Hadde tidenes oppmuntring i dag. Va på jobb. Trives ikkje så godt, men i dag mens eg gjekk i gangane på sykehjemmet la eg plutseli merke te et fint syn; Utsyn!! Må tro d va kjekt å lesa om dåkk! Dåkk e herlige folk!
Ha ein flott sommer videre. Snakkes på GF!
Klem fra Møffi!
PS: Gi Ragnhild ein klem fra meg!

Anonym sa...

Skjønner hva du mener, Gjermund! Holder på å putte livet vårt i kasser også... Men, helt seriøst.. Den dieselpistolen må dere ta vare på.. Hehe.. Utrolig festlig historie det der, selv om Kjersti naturligvis ikke vil ha noe snakk om det.. :)

Lurer forresten på hvor mange vendinger jeg må bruke for å få med alt til Oslo...? Tror det kanskje blir et par.. Jaja..

En positiv ting med å rydde litt i sakene våre er å slippe å ha så mange ting!! Utrolig med ting som hoper seg opp i løpet av noen år! Og det er utrolig hvor lite av det man egentlig trenger!