lørdag, juli 22, 2006

Brighton

We are framme in Great Britain! Etter en tilsynelatende "alt-etter-planen" first part av our reise, ble vi driven by a taxi til feil adresse. Der stod vi da, med fire unger og en haug av kofferter. High in my hat var jeg ikke, men jeg fikk da stamma fram so much english at jeg fikk kontakta some taxi's for us. After that we kom til det most dirty house i ever seen. Der bor vi now. Now I just har bought some sengesett til oss, so now we have a blancet each of us. I bougth some kopper og, so we kan drikke hver for oss. Very nice!

I have to go now, cause my 50 pence are going out in this internetcafe. Men jeg er ved godt mot! Oh yeah! Jeg er da norsk! Og bonde! Making everything as a game! God bless you all. See you.

Gjermund

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så flink du er i Engelsk da...! En veldig morsom tekst... Jeg må bare le jeg! Håper dere får det fint da, selvom dere sikkert ble ganske så slitne den "reisedagen" deres! Håper at alt går bra med alt og ikke minst ALLE!

Anonym sa...

Så flink du er i Engelsk da...! En veldig morsom tekst... Jeg må bare le jeg! Håper dere får det fint da, selvom dere sikkert ble ganske så slitne den "reisedagen" deres! Håper at alt går bra med alt og ikke minst ALLE der i England!

Anonym sa...

Dette er i trygge hender, ser jeg! Høres ut som at dere fikk parert den der opplevelsen ganske bra, synes nå jeg.. :) Virker som at du er i full gang med å lære deg Engelsk!! Etter noen dager/uker kommer du til å drømme på engelsk, tenker jeg! Det har iallefall jeg gjort når jeg har vært lenge i det store utlandet.. :)

PS: Håper du ikke kommer til å knote slik på Norsk/Mongolsk når du kommer dit... :) Er ikke så stø i Finsk/urgiske språk, kan man si...

Anonym sa...

godt å høre at dere har kommet vel framme i england. sikkert en god misjonærforberedelse med skittent hus og feil adresse og greier. men håper det går lettere nå. ønsker dere et supert opphold. skal hilse fra familien, som syntes det var flott å feire dagen med dere.

Anonym sa...

Gratulerer med første etappe unnagjort!

Hva skal du forresten med engelskkurs med slike multilinguale tendenser som du her viser???

Skittent hus, ja...
Er nok slutt på den gode gamle norske standarden fra nå av - håper dere finner dere godt til rette

Jostein

Anonym sa...

Haha,du har så artige innlegg...og jeg ler meg nesten skakk hver gang....ser for meg HELE familien Kvam i de situasjoner du meddeler her på bloggen!:-)

Har forresten besøk av et Sveitsisk vennepar jeg møtte på Olivet, så her er det minner fra fine uker i Brighton.

Hvilke lærere har dere?

Eirin, Sigurd og David Johannes sa...

Jaujau, så har dere reist! Litt kjipt at vi aldri fikk besøkt dere på Sinsen, men sånn er livet. Håper du klare å beholde litt av fræksta-dialekta midt opp i alt språkvirvaret (?)

Anonym sa...

Hei igjen!

Nå er jeg veldig spent på hvordan det går med dere. Skjønner at dere sikkert har masse å henge fingra i, men gleder meg veldig til neste innlegg på bloggen. Nå er det bare TO dager igjen til jeg vender nesen østover! Crazy!!!! Gleder meg veldig til norcargo har hendte storbaggasjen i morgen, så jeg ikke har mulighet til å gjøre noe mer med den!