lørdag, januar 20, 2007

Integrert

Nå er vi integrerte i det mongolske samfunn. Som vår alltid så vittige treåring (Håvard) sa det; "Nå æ e vorte mongolel!" Og fine, tja - alt kler den smukke...


Guttene har like del'er (Del er navnet på denne... dette... det vi har på oss på bildene)


Har aldri sett en ettåring som har vært så stolt over et nytt klesplaggfør!


Alle barna på ett brett.


Ragnhild i sin nye habitt. Selvvalgt stoff, selvfølgelig.


Jeg måtte også tas bilde av - selv om jeg forsøkte i det lengste å nekte...


Mens disse så ut til å nyte både oppdressing og bildetaking...

14 kommentarer:

Sonja sa...

Åhh... så fine mongolere jeg har!

Reier sa...

Jeg vil faktisk påstå at ungene passa antrekket veldig bra. Stilig!

De voksne, derimot...

Anonym sa...

Hehe.. Synes dere er kule :) En klar forbedring fra Felleskjøpdressen du hadde på Tomb, Gjermund!

Man kan bli litt skadet når det gjelder klesstil etter en stund i utlendighet.. Marie er av og til litt pinlig berørt når jeg bruker Bangla klærne mine.. Veldig gode på da!

Anonym sa...

Hei!

Så flotte dere er - ikke minst deg Gjermund :-)
Koselig å følge litt med her på bloggen.
Savner dere jo her i Oslo!

God Bless

Miriam, Kirsten og Hartvig

Anonym sa...

Dere var veldig flotte, særlig dere små!!!Syns jeg hører Håvard- og leeeengter etter dere!!

Ingrid Aukan sa...

Hei!

Jeg ville bare legge igjen en liten hilsen og si at jeg synes dere er kjempetøffe. Det er artig og kunne lese om hvordan dere har det, og om hverdagen i et annet land.. De draktene var forresten kjempefine. :)

Ingrid Aukan

Ragnhild sa...

Hehe, sitter og flirer. Så fine dere e! Nå her e da inntatt Fjellhaug igjen, sitter på den samme plassen som ifjord, men i år mangler dere borte i hjørnet!

Elisabeth og Jostein Sæth sa...

En alldeles fantastisk kolleksjon! Er sikker på dere hadde blitt ansatt som modeller dersom denne kolleksjonen skulle inn på det norske markedet. :-)

Et høydepunkt er det virkelig å se lille Sondre, som slett ikke er så liten lenger...

La dere integrere med stor frimodighet ;-)

Jostein

Anonym sa...

Jeg er utrolig stolt av å ha en slik flott familie!! Utrolig fine drakter på utrolig fine mennesker!! I morgen når den verste telefonstormen på legekontoret har lagt seg på mandagmorgen så skal alle de jeg jobber sammen med få se bildene. Da lyser det stolthet fra øynene til mor! Det som manglet var at jeg kunne ta en ordentlig klem og kjenne små fantastiske armer rundt halsen: men jeg venter jeg i 3 mnd!! Klem fra oss mor og far

Anonym sa...

Nydelige bilder... Jeg bare lurer: Har skruen kommet ut?!?

Savner dere alle!

Gjermund sa...

Hei Julie - har ikke sett'n nei. Enten så har gutten lange tarmer, eget lager for sånt eller god fordøyelse. Må innrømme at selv om den er ettersøkt, kan det hende vi ikke har gravd dypt nok ennå...

Gjermund

Andreas sa...

Fantastiske bilder!!

Heia Mongolia!

Anonym sa...

Et ord "ploppa opp" da jeg så Sondre på bilde; "minivoksen".
Oj oj hvor han vokser... Ser det best på bildene i forhold til han.
Fin fine klær forresten!
Klæmma O

Anonym sa...

hei dere!
så utrolig fine dere var. når kommmer dere til å gli rett inn i tsagaan sar, ja. stilig. gleder meg til å se dere i de. nå er jeg tilbake i ub, så velkommen på besøk anytime. gøy å lese at dere får mye besøk!

klem