søndag, desember 02, 2007

Status

Nå har jeg nettopp avsluttet et bedre kveldsmåltid bestående av fet pølse med hvite store fettklumper, salt sylteagurk og søt gulrotsalat med løk. Og en kopp melkete, selvfølgelig - selv om den er rørt ut fra en pose med støv og dermed ikke på noen måte kan sammenlignes med ekte mongolsk te. Dessverre. Jeg liker faktisk slik mat jeg - tar meg gjerne en porsjon båts til lunsj også, og spiser heller mongolske retter enn europeiske når jeg er ute og spiser. Sånn er det bare.

I dag har vi hatt en rolig dag med kirkegang og en tur ned i byen etterpå. Tilsist var vi på etterjulsbesøk hos en familie som skal utenlands i jula - og dermed har fremskyndet feiringen litt slik at de hadde julekveld i går. Koselig.

Ellers går dagene litt sånn som de pleier. Lærer et og annet ord på mongolsk, strever med grammatikken, legger nesten ikke merke til noen fremgang før jeg treffer noen det er en stund siden jeg snakket med sist osv, osv.
Nyter tilværelsen uten en sliten og syk hest. Og har ikke planer om å kjøpe ny med det første.

Gjermund

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg sier bare. Ikke servere meg fetklumper, hvis jeg kommer igjen. Jeg har respekt for det folk spiser, men fetklumper er ikke mat....??!

Det er slitsomt med syk hest - oppi alt det andre dere driver med. Godt at det er historie no da.
Hundene holder folk vokne om nettene enda, eller??!!?? :)

Her er det mye snø - til så tidlig å være. Det var i gamle dager det var sånn. Men det skal bli mildvær i uka som kommer no da. Da skal det bli rart å se hvordan det blir. Håper på en god gammeldags vinter. Ha en fin velsignet adventstid framover!

Anonym sa...

Visst er fettklumper mat. Men godt er det ikke... Når det gjelder melketeen, er jeg derimot enig med Gjermund. Det smaker godt :)