fredag, november 07, 2008

Et lite forsøk

Jeg har etter en stunds vurderinger frem og tilbake - og med et sideblikk på antall tilbakemeldinger vi har fått etter at vi fortalte at vi skal hjem - bestemt meg for å gjøre et lite forsøk på å videreføre denne bloggen. Har tenkt at det kanskje ikke er så veldig mye interressant å melde fra "enheten Kvam" lenger - men det kan jo og hende at det egentlig ikke er så mye som er veldig annerledes enn det var tidligere, annet enn at vi vet at vi skal hjem på ubestemt tid.

Vi er jo her i Mongolia fortsatt mener jeg! Nå har vi nettopp flytta inn i et nytt nydelig hus også - med masse plass! Det er så godt å kunne sitte i fred om kvelden, uten å være redd for at ungene på andre siden av døra skal våkne av at vi prater sammen! Sånn har det vært helt siden vi kom til Darkhan, og vi har virkelig lært at med vår norske kulturarv er det helt greit med litt plass rundt seg.

I dag var jeg på markedet med Ola og Ragnhild for å kjøpe sko. Godt å kjenne på det at jeg mestrer slike enkle ting som å spørre hva ting koster, hvor jeg finner det jeg vil ha, hvilke størrelser de har osv. Har blitt enda mer obs på hva det faktisk betyr for meg at jeg har lært dette - nå som jeg skal hjem til Norge igjen og kanskje ikke bruke det mer.

Gjermund

4 kommentarer:

Marit sa...

Jeg synes det høres ut som en god idé. Takk for alt dere har delt fra dere selv og det innblikket vi har fått fra Mongolia. Jeg følger dere gjerne på blogger om dere bor i Rennebu eller et annet sted.

Vi har Guds skatt i leirkar. Tette, hele, perfekte leirkar slipper ikke ut mye lys. Det tror jeg denne bloggen mest av alt har vist meg.

Jeg ønsker dere Guds fred over dagene og ukene framover.

Kirsten sa...

Jeg satt å tenkte at det var på tide å si at jeg også mener at denne bloggen er viktig, for mange. Meg også.
Så hadde jeg planer om å si noe, iallefall noe. Men jeg har egentlig ikkenoe fornuftig å si. Bortsett fra at jeg savner dere.
- masse.

Anonym sa...

Gratulerer med nytt hus:) Legg gjerne ut bilder av huset, hadde vært spennende å se!!! Kos dere med god plass!

Åshild Bekkevold sa...

Jeg for min del kommer nok til å lese bloggen deres, uansett hvor dere befinner dere, så det er bare å skrive : D Men, som du/dere vet, vil jeg så mye heller se dere live, såå. Og, nå som dere ikke skal bo så veeeldig langt unna, kan det jo hende jeg kommer noen ganger ^^ Forresten, gratulerer med nytt, stort fint hus - jeg sier som Julie, legg gjerne ut noen bilder av det(: