torsdag, april 13, 2006

Pulsen har slått

I dag har pulsen slått hele da'n. Først var jeg på Berkåk og irriterte meg grønn over de ansatte på likningskontoret og folkeregisteret - Akkurat som før. Så var jeg en tur innom lensmannen og ble forferdelig frustrert over hvor knølete han har oppført seg - akkurat som før. Deretter reiste jeg til Bergtun og snakka lenge med bestefar - akkurat som før, før jeg spadde ut litt talle fra saufjøset og kjørte bort med traktor'n - akkurat som før. Til sist i dag var jeg på det første av en rekke påskemøter på bedehuset - akkurat som før, før jeg avsluttet dagen med et trivelig besøk hos naboene våre - akkurat som før. Den som påstår at det er kjedelig på landet har ikke peiling! Det skjer noe hele tiden her!
Ikke sånn at vi kan velge å vrake blant passive-stillesittende-bli-underholdt aktiviteter, å nei - heldigvis ikke! Men det er så mange kule ting å finne på! Og det morsomste av alt, de fleste aktivitetene vi kan være med på her, aktiviserer både en sjøl og andre! Det er akkurat som om jeg lever mer her i Rennebu enn jeg gjør i Oslo. Vi gjør jo noe der og hele tiden, det er ikke det, men det er begrenset hvor kult det er å gå på butikken, sitte i en snødunge med fire unger og se ut som man trives blant mursteinshus og parkeringsplasser eller rydde alle de 70 kvadratmetrene vi bor på for ente gang! Nei - takke meg til en låve og et fjøs, litt talle og en traktor! Det er morsomt det! Så får det heller bare være at det lukter sauebæsj av håret mitt der jeg sitter og trives på bedehuset! Nå skal jeg gå og sove en god natts søvn - med slitne muskler! God natt.

Gjermund

Ingen kommentarer: