tirsdag, april 11, 2006

Pulsen slår

Jeg trives i Oslo. Jeg synes det er forskrekkelig moro å lese litt teologi. Men jeg er bonde. På søndag ble alle mine fem søstre døpt. 21, 19, 13, 11 og 6 år gamle. Det var fest! En fantastisk opplevelse. I dag har vi kommet frem til Tverdal, og selv om den opplevelsen ikke har samme verdi som en dåp, så er det en absolutt anbefalbar opplevelse det også!
I løpet av den neste uka skal jeg ut å kjøre traktor, råne volvo, stelle sauer, reise på fjellet, gå i fjøset, skru på ett eller annet, spikre litt, snakke med masse trivelige folk og ikke minst - dette er kanskje det aller, aller beste - jeg skal ha masse, masse, masse plass rundt meg. Hele tida! Det er så sinnsykt godt!
Så, mine stakkars gode byvenner, dere vet ikke hva dere går glipp av - heldigvis. For om dere visste det, så hadde dere kommet hit, og så måtte jeg flytte herfra også. Så glem hva jeg har sagt - dere har det sinnsykt bra der dere er!

Vi kommer snart og joiner dere igjen, vi skal bare leve litt med pulsen i sambatakt først. Og jeg vet ikke hvem som gleder seg mest - barna eller pappa'n. I morra skal vi kjøre traktor!!!

God Påske! Hilsen Gjermund

Ingen kommentarer: