onsdag, juni 18, 2008

Besøk!

Mor sier: Nå har vi vært her i 4 hele dager men det føles som 14 dager. Vi har opplevd SÅ veldig mye allerede. Det er et hav av inntrykk som er mest positive. Vi har hilst på mye trivelige mongolere, vært på makedet og kjenner det var godt at jeg har opplevd handelsgata i gamle Jerusalem før denne turen. Vi har vært med på avslutning for de norske heime her en kveld og i dag fikk vi være med på en milepæl i NLMs historie med "ha det bra-fest" for de som arbeider i prosjektarbeidet i Darkhan, (både norske som drar herfra i løpet av sommeren og for mongolere som blir ferdige her i løpet av året). Det ble servert veldig god mat og det ble mange taler.
Ikke minst gjorde det sterkt inntrykk å høre om takknemligheten og gleden over det arbeidet som er gjort her. Ei har jobbet i NLM i 10 år og ble kristen gjennom dette arbeidet og hun utstrålte Guds kjærlighet. Ullbilde-produsent har vi også fått besøkt og vært på skolen og sett hvordan de har hatt det der. Ikke minst å være her, gå i gatene, se mye fattigdom og kjenne fremmede lukter. Det er varmt her og på soverommet nå kl halv 12 er det vel 25 grader. Til og med solhungrige meg må gi meg på å spise ute og oppholde seg i sola for lenge. Det var bare fantastisk å treffe mine kjære igjen. Nå koser vi oss sammen og det er godt at ungene har tillit og gleder seg over at jeg og vi er her. Det blir skravling, spilling, lesing, leking, erting og klemming. Jeg har nå skjønt at Sigrid er vårt barebarn også, og selv om hun er helt på styr etter Johanna, så godtar hun meg også. Kanskje jeg ikke burde si det på blogg men gjør det allikevel- ungene er bare så utrolig herlige. Jeg er stolt av dem alle. Vi 3 gleder oss til nye dager og vi vet at de blir like spennende.

Brit KarinSigrid sammen med bestemor! Det går veldig bra selv om det er 10 mnd siden sist de så hverandre!
Det er veldig koselig at Johanna (som jeg er fadder til og som er søskenbarnet mitt) har kommet! Hun er veldig flink i turn!
Så er dette også en vemodig uke med mange avskjeder til de norske som skal hjem. Her er vi sammen med våre gode venner Helge og Lina som drar til Norge med den transibirske jernbanen neste uke. (Helge skal faktisk gå på i Mongolia og gå av toget i Egersund!) Vi har veldig mange fantastisk gode minner sammen med dere Helge og Lina, og vi kommer til å savne dere! Lykke til videre!
Ettåringene Helge og Lina har betydd utrolig mye for barna også, og det blir et stort savn for dem også. Men vi treffes igjen!

Så må vi bare si at det er utrolig koselig å ha mor, tante Randi og Johanna her! Her i Mongolia er mødre satt veldig høyt, så de synes det er veldig stort å hilse på mor!

Kjersti

1 kommentar:

Anonym sa...

Så herlig med så mye besøk! Kos dere videre. Dette fortjener dere! Klem, Rannveig