torsdag, april 26, 2007

I Kina!

Hei folkens!

Naa har jeg ankommet Kina, spist softice og milkshake paa McDonald's og gaatt paa den Kinesiske muren. Det tok litt tid aa ankomme, eller egentlig aa lette fra Mongolia (gidder ikke a skrive hva som skjedde, dere kan bare lese om da Kjersti og de reiste fra Mongolia - det hele gjentok seg da Jorunn og jeg dro til Kina).
Jeg har moett Torstein, noe jeg var litt engstelig for siden verken Jorunn eller jeg har telefon som virker i dette landet.
I dag reiste vi til Muren, etter at noen bestilte oss som kunder i gaar da vi var i den forbudte by. I starten syntes Torstein og Jorunn at jeg var litt brysk med disse selgerne, men etter aa ha vaert her i to dager, begynner vi aa ha rimelig samme holdning til dem alle tre... Saanne selgere er rett og slett en PLAGE i dette landet. Men saa har de fatt proeve seg i dag ogsaa. Vi tre norske hadde prutekonkurranse i hver vaar salgsbod... Moro for oss, trist for dem.
Guiden vaar virket saa visst heller ikke helt fornoeyd da hun fikk den prisen vi var enige om paa forhaand, uten at hun hadde faatt oss til aa bruke penger paa saa mye annet underveis...

Ellers har vi (Torstein og jeg) funnet et sted det gikk an aa spise noe vi rett og slett ikke liker. Men andre steder selger de kjempegod mat. Og med tanke paa at det finnes tre McDonald's-er i umiddelbar naerhet, og at jeg ikke har spist ordentlig is paa mange dager, saa ligger T-skjortene an til aa fylles foer jeg kommer til Norge...

Dette er et spennende land har jeg funnet ut, og jeg synes det er moro aa tenke paa at lille meg som ikke har verdens bredeste reiseerfaring aa skilte med faktisk travellerer rundt omkring i verden uten Mamma'n og Pappa'n min til a passe paa meg. Naa maa jeg ut aa kjoepe meg en bukse, for den gamle er baade slitt og moekkete.

Gjermund

Ingen kommentarer: