tirsdag, april 10, 2007

Misjon

Jeg har oppdaga noe om misjon. Igjen. Jeg har oppdaga det at det ikke er jeg som misjonerer. Jeg har da visst det før også da, men i dag ble det liksom så klart for meg igjen...

Jeg har jo snakka med lærer'n min før om hvorfor jeg er i Mongolia, men i dag begynte han å snakke om "dette med kristendom" igjen. Og det er tydelig at det som kommer frem nå, er tanker som er dannet over tid. Og det gjør meg i grunnen - nok en gang - så liten. Her kommer jeg og skal være misjonær og fortelle mennesker om Jesus, og ingenting skjer. Inntil noen som antageligvis har vært kalt lenge kommer og spør om dette med tro... Altså var det heller ikke denne gangen noe jeg "har gjort". Men du verden - det er jammen godt også ja! Tenk å bli "fritatt" fra alt ansvar da gitt! Og I tillegg få lov til å stole på at det er Han selv som gjør det som skal gjøres! Det er frihet det gitt!

Men - tilbake til lærer'n min ja - jeg tror han tror. Men det er sikkert litt vanskelig - og skremmende! - å skulle stå frem som kristen, når han kanskje har fler spørsmål enn svar på ting. Men uansett; dette er noe av det mest spennende jeg har opplevd til nå, og jeg ber om at jeg må få lov til å fullføre en god samtale i morgen, og at lærer'n min må få komme til en trygg tro på Jesus som hans frelser. Det er virkelig noe jeg ville sette pris på om dere også vil være med å be om!

Gjermund

1 kommentar:

Andreas sa...

Bønneemne notert!