tirsdag, august 26, 2008

Min storebror

Dette er min kjære mongolske storebror. Han er 40 år, pappa til fire barn og har vært min medarbeider i landbruksprosjektet i Darhan. Tanken er at han kal drive mye av arbeidet videre etter at prosjektet er faset ut fra NLM's side, og jeg er glad det er akkurat denne karen som er tenkt å ta seg av jobben, for han er særdeles pålitelig og trofast i sitt arbeid - akkurat som han er en stødig og trygg kristen.

Han er imidlertid syk. Rett før vi reiste fra Darhan måtte han operere blindtarmen, og det har gått betennelse i såret. I tillegg har han fått et eller annet problem med det ene nyret, noe som betegnes som alvorlig her i Mongolia. Når jeg spør meg for - av andre kristne eller ansatte på kontoret i Darhan har de ikke lyst til å svare på hvordan han egentlig har det. Det henger trolig sammen med at man i Mongolia tror at dersom man tenker eller snakker negativt, skjer det negative ting. Derfor tror jeg det er ganske alvorlig med ham. Så derfor kjære venner, vær snille å være med å be for denne karen, at hans og familiens bønner må bli besvart med helbredelse. Det er ingen spøk å bli syk i dette landet.

Gjermund

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi ber. Herren sørger for sine.

Anonym sa...

Mye interessant lesning siden sist! Men det va trist med Batbold, håbe at det ordne seg fø han.