lørdag, september 20, 2008

Sammen igjen!

Endelig har de kommet hjem!

Sånn ser gjensynsglede ut. Det er en ting det går an å like - hadde det bare ikke forutsatt en adskillelse!

Ikke noen tvil om at denne jenta har blitt frisk igjen nei!

Mamma'n til disse barna har hørt om vår nye interesse for fjellturer. Hun ville ut i dag, og foreslo en tur til elva - men det ble blankt avslått. "Vi vil på fjelltul!" sa Sondre. Og sånn ble det. Men vi litt mer erfarne måtte stadig vente på henne på tur oppover - og nedover...

Når det gjelder kondis stiller denne karen i en egen klasse for seg. Vi har aktive unger, ja - men en slik strever som denne karen skal man lete lenge etter. Alltid først, alltid raskest - uten en klage, uten synlig tegn på at han er sliten. Og han bruker hodet underveis - spør om masse! I dag lurte han på om det går an å lage togbane i slike fjell...

Ser dette skummelt ut? Jeg skal love at mamma'n ikke var langt unna - for hjelpes min så redd hun var! Morsom stein, ikke sant?

Det er flere finurligheter rundt omkring i fjellene her. Vi synes det er morsomt å se slikt, og ungene skal helst balansere på slikt - men til og med pappa'n setter grenser, så det ble bilde av steiner uten barn på denne gangen. Men alle var enige om at bestemødrene våre aldri i verden ville latt oss legge i vei på turer som dette...

Her er vi på toppen, vi koser oss! Har med fjelldrops (sjokolinser), vann til de voksne og juice til barna. I tillegg hadde barna med seg lørdagsgodteriet sitt på turen, og det slo visst an. Alt i alt - i dag har vært en flott dag!

Gjermund

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åååå, så koselig! Jeg liker at niesene og nevøene mine blir fjellgeiter, de skal få prøvd seg med tante mange ganger! (Evt skal tante få prøvd seg med dem...)

Anonym sa...

Det var GODT å se dere!Og betryggende å høre at til og med pappan setter grenser, selv om jeg jo vet(?) at du ikke er dum. Så godt å se den BLIDE godjenta!!!
Kjenner jeg er GLAD i dere og at jeg SAVNER dere.
Har forresten vært på tur i fjellet selv i helgen, men jeg var ikke no tøff.....Håvard hadde nok måtte vente på meg MANGE ganger.
Klem fra farmor