fredag, september 28, 2007

Bilder vi har lovt å vise frem

Beklager lang ventetid, men nå kommer de bildene vi har lovet å vise frem, for som vi skrev i forrige innlegg har vi vært på tur alle sammen, inkludert Torstein (det er han som har tatt alle bildene).


Vi besteg fjell (alle sammen), noen til fots og noen med føttene hengende ned fra fars armer.


Noen barn er født pene.


Som disse to. Og barn er veldig morsomme - alt kan være spennende, bare det ikke er en vane fra før.


Torstein fikk prøve å holde en ørn på armen, og selv om fuggel'n hadde hette på hue og løftet kosta 2000, var det ganske spennende.


Torstein og jeg krabba opp en masse trapper etter å ha forsert en skranglete hengebru, hvor vi fant et tempel. Der var det et og annet bønnehjul kan du si...


Midt ute på en slette fant vi denne musikkgruppa som skulle filmes av et "international TV"-team som ankom og dro - sammen med alle musikerne og alt utstyret deres - i tidenes største (ironi) minibuss. Vi sto med haka nedpå knærne etterpå og kunne bare konstantere at "jo, det gikk!" Musikken ar visst forøvrig bra sa Kjersti og Torstein.


Vi besøkte skillpaddesteinen også. Vi klatra opp på baksiden av den og krøp gennom et hull så vi kom frem i det hullet dere ser rett under og rett bak "hodet" på skillpadden. Sondre slet litt, men fikk hjelp så vi balanserte oss så fint frem at.


Her er familiens diktator for tida... Verdens søteste tror jeg.


Gutta boys. Flotte ja?


Så er det jenta vår. En mesterklatrer. Elsker utfordringer og ting som går litt utenom "mønsteret".


På vei til "ferien" vår "fant" vi denne ekvipasjen. Legg merke til hvem av de tre som bruker hjelm!


Vi fant en og annen fullastet lastebil kan du si! Det er jo greit nok med fulle lastebiler forsåvidt, men når de er så rammeskeive at det ser ut som ombakparten prøver å ta igjen fremparten synes jeg det begynner å bli skummelt...


De skulle ri hest, og hestene skulle være hvite...


Men det var eselet som vant konkurransen om popularitet. "Et sånt et skal jeg kjøpe meg i Hovd!" sa Ola.


Jeg syntes jak'en var kulest, og Ragnhild syntes og det var moro å ri på den.


Mongolene tar trafikksikkerheten på alvor, og glem all skremselreklamering mot tobakk og slikt - denne advarselen tar kaka; "Fart = brå død"

Vi kjørte veldig pent! (Utenfor Ulaanbaatar i hvert fall)

Gjermund

9 kommentarer:

Anonym sa...

UTROLIG flotte bilder!

Anonym sa...

Kjempe flotte bilder ja, virkelig noen blinkskudd :) Ser ut som en flott tur, får lyst å besøke dere!

Anonym sa...

Kjempefine bilder! Det hender jeg savner Mongolia litt av og til...

Anonym sa...

Tror dere har det bra, både store og små:) Jeg er både stolt og takknemlig!

Anonym sa...

Komplimenter til fotografen! Sånne bilder blir ikke tatt sånn tilfeldig.

Elisabeth og Jostein Sæth sa...

Utrolig artig å lese og å se bilder. Opplevelsesrike dager, skjønner jeg. Barna er vel proppfulle av energi og opplevelser, tenker jeg...

Gøy å være misjonærbarn ;-)

Jostein

Anonym sa...

Kult...

Kan vi få til å ringes i morgen kanskje? Olas bursdag og sånn... Jeg har mistet alle telefonnr, så dere må evt sende meg en melding så jeg får nr deres.

Anonym sa...

Hei! Nå er jeg i Eidsvågen til Mari og Hogne og barna. Vi har sett på bloggen og bildene som er lagt inn! De har ei jente som heter Ragnhild også og hun sammen med sin tvillingssøter som heter Solveig blir snart 8 år. Kjekt å se dere.Gla i dere! Klem fra mor

Anonym sa...

Hei, kjære dere! Så utrolig artig å se bilder fra turen deres! Tenker på dere. GRATULERER med morgendagen til Ola!! Håper det blir en fin dag for han. Lykke til videre! Klem R + JØ